אבחון תקלות ברכב באמצעות מחשב דיאגנוסטיקה

מבנה הרכב מבוסס על מגוון רחב של רכיבים ומערכות, אשר פעילותם מאפשרת את הנסיעה והשימוש בו. מאחר ומרבית רכיבי הרכב הם פנימיים, מוסכים רבים מבססים את האבחון והאיתור של תקלות ברכב על מאפיינים ותסמינים המתוארים על ידי הלקוח או נראים בפועל (דוגמת: רעש בזמן נסיעה, התחממות המנוע, נורות חיווי).

בעלי רכבים רבים מעידים כי חוו תקלה חוזרת ברכב, אשר למרות מספר ביקורים במוסך וביצוע פעולות שונות, לא נפתרה במלואה, והצריכה חזרה למוסך מספר פעמים ולעתים גם תשלום בגין ביצוע תיקונים וחלפים שלא לצורך.

אבחנות לא מדויקות, מלבד טרחה ועלויות מיותרות,  עשויות לגרום להחמרת הנזק הקיים, ואף לסיכון של ממש לתאונות דרכים ולפגיעה בגוף ובנפש.

אבחון תקלות ברכב

מוסך מולדת – המוסך המוביל והמקצועי בירושלים ובסביבה

מביא את מיטב הטכנולוגיות המתקדמות

לאבחון ולטיפול בתקלות רכב בכל סוגי הרכבים

אבחון תקלות רכב באמצעות מחשב

דיאגנוסטיקה ממוחשבת היא טכנולוגיה מובילה בתעשיית הרכב, והמשמשת לבדיקת כלל מערכות הרכב ותפקודן.  

בשונה מהאבחון הידני מסורתי, המסתמך במידה רבה על הניסיון והאינטואיציה של המכונאי, דיאגנוסטיקה ממוחשבת משתמשת בטכנולוגיה אשר מאפשרת לבוחן להתחבר למערכת המחשב המובנית על כל כלי רכב,  ולצפות בנתונים המאוחסנים במחשב הפנימי של הרכב, המספקים מידע מפורט על הביצועים והתקינות של כל מערכות הרכב והאלמנטים המותקנים בו.

פעולת המחשב כוללת חיבור למחשב הרכב, וסריקת כל מערכות הרכב והרכיבים, תוך קבלת תמונת מצב על תפקודה ותקינותה.

מידע מסוים יוצג במדדים, דוגמת: ניטור רמות פליטת מזהמים, אחוזי שחיקה של רפידות ורצועות,

ומידע אחר יוצג באמצעות קודים המעידים על תקינות או כשל/שגיאה.

סוגי תקלות רכב שניתן לאתר באמצעות מחשב דיאגנוסטיקה

בין התקלות הנפוצות שניתן לאתר באמצעות מחשב דיאגנוסטיקה:

ביצועי מנוע- ניתוח פרמטרים הנוגעים לתפקוד המנוע, צריכת הדלק, תזמון ההצתה ורמות הפליטה.

מערכת התמסורת- ליקויים בתיבת ההילוכים, תקלה בחיישנים, מעצורים ומכשולים המפריעים לפעילות ההילוכים.

מערכת הבלמים- סריקת מערכת הבלמים למניעת נעילה (ABS) , איתור תקלות ברפידות הבלמים ומצב השחיקה שלהן, דליפות הידראוליות או חיישנים פגומים, תוך ציון מדד הביצועים של מערכת הבלימה.

תקלות במערכת החשמל- תקלות במערכת החשמל ובמערכות המבוססות על חשמל ברכב, לרבות איתור תקלות ברכבים חשמליים/היברידיים, זיהוי תקלות סוללה, אלטרנטור או יחידות הבקרה האלקטרוניות. תוך סריקת קודי התקלה האבחנתית (DTC) המאוחסנים במחשב הרכב.

באמצעות מחשב דיאגנוסטיקה יכולים מכונאי הרכב לאתר תקלות באופן מהיר ומדויק, ללא צורך בפירוק רכיבים ומערכות תקינות, ותוך חיסכון בזמן המתורגם לחיסכון בעלויות של הלקוח.

תופעות ותקלות שניתן לטפל בהן באמצעות מחשב דיאגנוסטיקה

מלבד איתור התקלות, המחשב מאפשר גם לשלוט ולבטל מערכות מסוימות ברכב, אשר בשל תקלה או מסיבה אחרת מפריעות לתפקודו.

ביטול מערכות אוריאה

מחשבי אבחון מסייעים גם בניטור מערכת האוריאה, האחראית על הזרקת תמיסת אוריאה לזרם הפליטה כדי להפחית תחמוצות חנקן ברכבי דיזל. על ידי ניתוח שיעורי הזרקת אוריאה, לחצי המערכת ונתוני החיישנים, המחשב מזהה תקלות דוגמת תקלה במשאבה, דליפה, סתימה ועוד. במקרים רבים, ההשפעה של התקלה מינורית ועלויות התיקון גבוהות, וההמלצה היא פשוט לבטל את מערכת האוריאה ברכב באמצעות בקרת המחשב.

באופן דומה ניתן לבצע גם ביטול DPT לרכב, העוסקת בבעיות מחזור גזי פליטה, וכן ביטול  EGR- המבקרת את סינון חלקיקי הדיזל, כחלופה לתיקונים מורכבים ויקרים.

אבחון תקלות ברכב

מוסך מולדת – חיבור אופטימלי בין שירות וטכנולוגיה, שמספק מקצועיות ויעילות בכל סוגי הטיפולים והתיקונים לרכב.